Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vášnivý článek - proč výstavy, proč s PP!!

11. 1. 2010

PROČ VÝSTAVY - PROČ S PP.

 

článek je nutné dočíst celý..článek jsem změnila kvůli velmi negativních názorů mých kamarádů :( neboť to co jsem zde popsala, někdo pochopí úplně jinak. čeština je krásná, vždy může mít ve větách spousty význámů.

Tak jsem si pročetla zpětně pár příspěvků v diskuzi a bohužel musím reagovat na některé názory ohledně výstav a psů bez PP a s PP.

Někteří lidé mají negativní názor na výstavy dle zkresleného pohledu jen toho co vidí na výstavě během chvíle, kterou tam stráví...  Odsuzují vystavovatele za týrání svých psů na výstavách. I můj Cupido bývá nějakou dobu zavřený v přepravce ..

On byl zavřený dejme tomu cca 30minut, i kdyby hodinu-dvě.. Přepravka odpovídá jeho rozměrům, vejde se do ní, lehne si, natáhne se a kdybys viděla tu radost doma, když před výstavou vytahuji přepravku a on do ní SÁM DOBROVOLNĚ nastoupí a kouká, že se jede na výlet, pak bys možná pozměnila názor. A tak to nemá jen náš Cupido,ale spousta dalších psů. To že jej občas okřiknu, ano, nikoho nebaví poslouchat neustálí štěkot a musím Cupida trošku zklidnit. Neboť nemůže být vždy po jeho! Cupido je pes a já jsem jeho pán, já ovládám jeho a ve chvíli kdy se lidé podřizují psům – se stává pes nezvladatelný, zejm. u větších plemen. Př. Můj známý má labradora – pořízen jako mazlíček, rozmazlován, žádný cvičák, žádná tvrdší výchova (ta je u větších plemen nutná)! Labrador se chová jako malé plemeno, kdy skáče po lidech, neposlouchá- jenže u jeho výšky a váhy je to celkem problém a já ho nejednou měla na zádech, nejednou mne kousl zezadu do zadnice či stehna. Tohle není normální – pes se sice má jako v bavlnce ,ale ovládá svou rodinu...

To že škrábe v přepravce – ano ať škrábe, chvíli se vzteká, ale musí si uvědomit, že nemůže být vždy po jeho vůli! Také jsou psi zavření v přepravkách z dalšího DŮLEŽITÉHO důvodu. Vzhledem k tomu, že se kolem nás na výstavě pohybují různí lidé s různě velkými psi s různě vrozenou agresí a základním instinktem, kdy se potká pes se psem a vedle stojí fena, tak se o ni začnou prát(jako dva malí kluci o hračku na pískovišti) a já nehodlám abych měla potrhaného psa, proto jej chráním v přepravce, protože Cupido má své ,,chlapské,, ego a myslí si, že je silák a někdy si dovolí na silnějšího psa povrknout, ale druhý pes to bere jako náznak útoku a pak se může semlít strašná věc. A je jedno jestli jsou psi na vodítku, je to vteřina, kdy může dojít k ošklivému zranění!

Dalším důvodem, proč byl CHVÍLI zavřený je, aby neotravoval fenky. Jako každý pes je hned zamilovaný a otravuje okolní fenky, což se majitelům fen nelíbí a já to naprosto chápu, Také bych nechtěla ,aby mi jiný pes skákal se špinavýma tlapkama po mém Cupidovi a nebo jej poslintal...

 Proč jsem Cupida před vystavením nepohladila? Protože jsem jej pořádně pomazlila než jsme jeli a když jsme přijeli na výstavu, potom jsem jej připravila do kruhu a po výstavě jsem mu vše vynahradila dalším velkým pomazlením. Takže dopustila jsem se tak velkého špatného činu, když jsem se se svým psem asi 2 hodiny nemazlila? :)
 

 Další věc, která se mnohým lidem nelíbí – občůrané rohy, stoly atd. Ano a divíte se? Když se v areálu sejdou stovky psů?a na celé výstavě tisíce psů?? To snad mají čůrat do pytlíku? Zase tady platí zákon instinktu, když se jeden pes vyčůrá na nějaký roh , tak další jej musí přečůrat, je to značkování teritoria a právě v Olomouci na výstavě tyto rohy byly opatřeny igelitovou folií, tak nač se rozčilovat? A když mi nějaký pes počůrá židli tak se svět nezboří, doma ji vykartáčuji. Jsou snad psí čůranky škodné? Kolikrát vás vaše miminko počůralo, pokakalo, pozvracelo...S tím člověk musí počítat v takovém množství psů, kteří se tam sejdou.

 Dále se vám nelíbí psi v klecích – přemýšleli jste nad tím, že ti psi v té kleci mají svůj klid? A když se v ní rozčilují – štěkají –  že pouze brání své teritorium – svou klec, když projde rival kolem nich? Ne? Chyba...Já mám v plánu Cupidovi také pořídit klec, pro jeho bezpečí na výstavě, v autě ,pohodlí a klid před vystavením...
 

Stále si říkáte, proč všechny tyto ,,moresy,, , trápení psů, proč vlastně na výstavy? Protože nás to BAVÍ, je to koníček, shledání se se známýma, povídání si o psech, výlet. A kdybyste viděli mého Cupida jak se těší, když vytáhnu výstavní vodítko a skáče metr do výšky samou radostí, že se půjdeme procházet, očmuchat všechny ty krásné feny, že se pomazlí se všemi okolo, všechny si je očmuchá a pak za to bude perfektně pochválen, změnili byste názor.

 Vidíte na výstavách také ustrašené pejsky, kterým výstavy nedělají dobře? No jistě, stejně jako my jsme každý jiný, tak i psi mají své povahy a potřebují každý jiné množství času na to, zvyknout si, naučit se, získat zkušenosti. A vždy je to  na pánečkovi, jak si svého psa připraví na takovouto a jinou akci. Ustrašení bývají většinou psi mladí, nevyzrálí, kteří jsou na výstavě poprvé, nejsou vychození, vytrénovaní. Já s Cupidem jezdím výstavy od jeho 5 měsíců skoro každý měsíc a do toho trénujeme, takže nikdy jsem neměla problém, aby nebyl připravený. Je důležité pracovat se psem od štěněte..Ale to je zase jiné téma..

 

Dále se vám nelíbí koberce s bobkama – já byla na XXti výstavách a zažila pouze jeden bobek, kdy majitel okamžitě po svém psovi uklidil. Tak jako nám se může začít chtít kdykoli na wc, tak to má přeci i pes, nebo ne? A my nepoznáme, kdy ho to potlačilo v bříšku, on nám to neumí sdělit...

 A kdo na to nemá žaludek – nechť na výstavy nechodí, nikdo není nucen. Já jsem chovatelka pejska s PP a aktivně jej vystavuji, takže můj názor je zcela ovlivněn tím, co dělám , pro co jsem zapálená radostí nejen já,ale i Cupido!
 

 Dále mě kolikrát udivují názory chovatelů bez PP, ač jsem sama měla štěňátka bez PP a mám dvě fenky bez PP. V poslední době však uvažuji, nebyla to chyba? Neublížím jednou svým činem těmto štěňátkům? Chyba to byla, protože jsem narušla kvalitní chov s PP , ale já si chybu uvědomila a další štěňátka bez PP chovat nebudeme.

A víte proč to byla chyba? Když se tak bezhlavě kryje  bez PP, nikdo nezná rodokmeny, nikdo neví, co má daný pes v krvi, jestli nemá stejného otce i dědu, jestli nepředává nemoci, špatné vlastnosti, narušené povahy? Stejně jako se lidé nesmí párovat v příbuzenstvu, takhle by to mělo být i u zvířat. Nebo jste neslyšeli, jak se potom rodí děti? Pokud se tedy narodí? Postižené, nemocné, zdeformované? A vůbec na svých dvou fenkách to vidím – já mám ale štěstí, zatím nemáme zdravotní problémy, ale už jsem slyšela příběhy  a děsivé příběhy.. Říkáte si, že tohle se může dít i u PP? Ano,ale v jaké míře? Minimální!!!!!! Zde se vše nejprve prostuduje, nejen výběr psa ke krytí,ale jeho povaha, rodokmen, povahy jeho příbuzných, co dává ve vrhu, ale tomu někdo nikdy neporozumí. Nekryje se psy, kteří mají problematické povahy,nemoci nebo měl někdo v příbuzných a může to dávat dalším vrhům. Proto, jak často slyšíme v tv, psi kteří napadají děti a lidi jsou bez PP. Nevěříte? Podívejte se do statistik.                                 

Já mohu srovnávat doma své fenky bez PP  s Cupidem. V tomhle si samozřejmě dají za pravdu jen chovatelé s PP... Sheila s Genie mají z bišonka frise pouze povahu – krásnou a přátelskou. To je vše, Cupido je 100% plemeno bišonka frise, to co jsem vždy chtěla.. Fenky mají tak špatnou srst, že někdy zvažuji, proč? Je to tím, že jsou bez PP? Samozřejmě. Nemohu to ani srovnat s Cupidem, toho už nemusím česat denně, stačí 1x za týden, jeho srst je hustá, kvalitní, dobře zvladatelná.. Holky vždy stříhám až na kůži, nemá cenu jejich srst jakkoli udržovat, je to vždy bez výsledků a bylo by to jen trápení pro fenky., Holky mají růžové čumáčky, Sheila dokonce růžové víčka, Genie světlejší oko - nemá pigmentaci, přitom to nejkrásnější na vzhledu bišonka je jeho střih a 3 černé knoflíčky vyzařující z této nádherné chlupaté bílé kuličky - očička a nosánek...Všechny je miluji stejně, to je jasné, jsou to moji mazlíčci, ale když si jednou vyberu plemeno, které chci mít, tak chci, aby tak vypadalo, tak jak si o něm přečtu, tak jak je na obrázcích. Přeháním? Ne,pouze bych nikdy nedala už peníze za pejska – v podstatě oříška, který by se jen z daleka podobal psům z knih. Nevěřím totiž ,že Sheila s Genie měly čistokrevné předky..Jak bylo psáno ve smlouvě...

Já měla prostě neštěstí s výběrem mých fenek bez PP. Velmi špatný přístup prvních majitelů, neviděla jsem otce, atd..Ano byla to má chyba, ale já už byla štastná, že si domů odvážím své vysněné holčičky... Dali jste mi otázku, proč jsem si k těmto ,,chovatelům,, jela pro druhou holčičku. Protože to bylo hned za půl rok a protože jsem byla mladá a tak oslněna představou, že už mám doma dvě, že jsem se nezabývala ničím jiným...

 

NEMÁME OŘÍŠKŮ, Kříženců V ÚTULCÍCH DOST?

Tím nemyslím a netvrdím, že všichni psi bez pp jsou oříšci, jak jste špatně pochopili.

 

Jinými slovy:

 

NEJSEM TAK BOHATÁ, ABYCH SI MOHLA POŘÍDIT LEVNÉHO PSA JEN PROTO, ŽE NEMÁM NA ,,KVALITNÍHO, JEDINCE S PP. Hodně z nás ví jak to dopadá s levnými pejsky, kde se chov nekontroluje...Když nemám na psa s PP, proč si pořizovat levného? Vždyť kupní smlouvou náklady na psa nekončí!!! Ale mnozí lidé si to myslí a nikdo jim to nevysvětlí, mají svou pravdu...Když nemáte peníze na Papírového pejska, zajděte do útulku. Tam najdete krásného pejska, který vám vaši pomoc za nějaký čas oplatí nesmírnou láskou.

- tento článek patří lidem, kteří mají zkreslené představy o péči o psa. Nepatří však lidem, kteří své psy milují a dávají jim jen to nejlepší!!!

 

Čekám vášnivé odpovědi na můj názor, ale nebojím se, že mě odsoudíte, já si totiž za svým názorem pevně stojím a stát budu.

 

Holky půjdou další rok na kastraci, ne proto, že bych jim chtěla odepřít další štěňátka,ale proto, abych těm štěňátkům nezkazila život, neboť nevím, co mým fenám koluje v krvi, neznám jejich rodokmen, který je –SVĚTE, DIV SE—velmi,ale opravdu velmi důležitý!

 

Pořád si říkáte, že nepotřebujete rodokmen? Pak zahoďte svůj rodný list, vždyť nepotřebujete znát své rodiče, prarodiče,předky, nač, když váš pes tohle také nepotřebuje..

 

Já chci, aby můj pes – měl všechno co má člověk. Protože je to můj nejlepší přítel a já chci pro něj jen to nejlepší.

 

Stále mě nechápete? Cítíte ke mně negace? Nikoho neodsuzuji, i pejsci bez PP jsou miláčci samozřejmě. Sama dvě fenečky bez PP mám a nadevše je miluji. Cupida neupředňostňuji, jen s ním více pracuji!

 

Zde jsem popsala pouze názor proč s PP! Za tím si pevně stojím a zároveň dodávám, že nikoho neodsuzuji !!

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

vystavy a psici bez PP

(olga, 18. 2. 2010 22:59)

Velmi dobry clanok!!!uz davno som taky priamy a cisty clanok necitala. So vsetkym suhlasim. Perfektne napisane. Treba poevdat, ze vela ludi si mysli, ze my chovatelia obhajujeme nakup psikov s PP hlavne preto, lebo sami chceme steniatka predat a zarobit ! Preto to vraj pretlacame. Najvacsia sranda na tejto teorii je, ze pokial vyprodukujeme steniatka (kavlitne) s PP a mozeme ich predat, tak musime investovat tolko penazi, ze sa to ludom ani nesniva. Naklady na polovne skusky, vystavy, obraovkse peniaze za cestovanie, poplatky za krytie, ockovanie, tetovanie, cipovanie, testy...atd Kazdy chovatel vie, co to obnasa a urcite so mnou bude suhlasit. To len tak na doplnenie...keby sme nase psiky nechovali z lasky, tak na nich budeme prerabat...laskou nam vsak vsetko vynahradia.

Výstavy a psi s PP/bez PP

(Olga Pavlíčková, 15. 2. 2010 15:18)

Jsem majitelkou bratra Míšina Cupida. Můj pejsek se jmenuje Calimero. Mohl by mít stejný výstavní potenciál jako Cupido, ale já jsem se rozhodla na výstavy nejezdit.
Tím, že na výstavy nejezdím - zúčastnila jsem se pouze jedné -, mohu snad prezentovat objektivní názor. Nejsem totiž rozhodně výstavní fanoušek.
Vše, co Míša ve svém článku vyvrací, jsou názory lidí, kteří buď nikdy neměli psa nebo se svému psovi nevěnují aktivně (tedy maximálně, když jdou psa vyvenčit nebo když se s ním mazlí - ale toto já nepovažuju za aktivní se věnování psovi, protože první je nutnost a druhou věc dělá člověk pro sebe, ne pro psa). Jinak není možné, že by si něco takového mohli myslet.
Já jsem se rozhodla na výstavy nechodit především z časových důvodů. Jsem velmi pracovně vytížená prací s lidmi a nedovedu si představit trávit ještě víkendy mezi spoustou lidí. Navíc nemám vůbec čas na intenzívní trénink, který výstavy potřebují. Trénink na výstavy je stejný jako trénink poslušnosti nebo agility apod. Jde o to, že aktivně trávíte čas se svým psem a to by měl být hlavní důvod, proč si člověk psa pořizuje.
Každý, kdo má psa, ví, že pes vlastně celou dobu leží a vyběhá se jen tehdy, když s ním běhá pán. Každý pes cvičí rád! Je to ten nejlepší čas, který pes může s pánem strávit. Samozřejmě pokud je cvičení vedeno pozitivně.
Když pes leží, tak mu je opravdu jedno, jestli leží na zemi, v odkrytém pelíšku nebo v přepravce (pokud je dostatečně velká). Vždyť dříve přece u každého domu byla bouda a pes spal skoro vždy v boudě! A přepravka je přece taková bouda taky. A když cestujete se psem v autě, měl by být vždy v přepravce nebo kleci. Pokud má někdo psa volně, velmi riskuje zdraví/život psa při případné autonehodě.
Jistě - souhlasím s tím, že ne každý člověk, který vodí svého psa na výstavy, je stejný. Osobně znám i případ, že to je pro člověka hlavně business - když se pes už na výstavy nehodí, tak ho ten člověk prodá a pořídí si nového, který mu bude vyhrávat ceny. Troufnu si ale tvrdit, že takových lidí je minimum. Pro většinu lidí je to koníček stejně jako pro jiné pejskaře je koníčkem agility nebo sportovka (stopování apod.). No, a rozhodně tohle můžu tvrdit o Míši! Pokud někdo tvrdí něco jiného, jde patrně jen o závist.
Pokud jde o psa s PP a bez PP - rozdíl jsem sama poznala u labradorů. Rodiče nejdříve měli psa bez PP a teď mají fenku s PP. Nebetyčný rozdíl v chování! Nemusí se to potvrdit, ale u psů bez PP je větší riziko poruch chování a tím pádem větší práce při výcviku (pro nezkušeného majitele může jít o neřešitelný problém a pes pak může být nebezpečný svému okolí) a taky je větší riziko různých nemocí. Náš labrador měl epilepsii, displasii kyčlí, trpěl na uši, apod. Je pak hodně smutné dívat se na svého psa jak trpí.
Chápu lidi, kteří si vezmou psa z útulku, protože jim chtějí pomoci. Myslím si ale, že většina lidí si pořizuje psa bez PP ne z altruistických důvodů, ale proto, že nechtějí dát větší částku za psa s PP. Tedy kvůli sobě.
Vše, co jsem napsala, je jen můj názor a příspěvek do diskuse. Ráda si přečtu i opačný názor podpořený zkušeností.

poděkování

(Míša Wszolková, 15. 2. 2010 14:35)

Děkuji moc paní Slapničková, Peti a Šóne a Alex s Matýskem za krásná slova a velkou podporu ve vašich komentářích. Moc mne to potěšilo. Dost ,,dikuzních,, kamarádek mne za tento článek odsoudilo a já jsem moc šťastná za slova, která jste mi zde napsali. Děkuji!

Svatá pravda

(Alex, 15. 2. 2010 14:30)

Ahoj Míšo,
naprosto se vším, co tady píšeš souhlasím. Já si vysnila pejska a našla jsem ho u Tebe, pejska bez PP, kde původ byl znám pouze u tatínka...u maminky je to sázka do loterie. Vím, že Ty konkrétně, by jsi mi nikdy ůmyslně neprodala "vadné" štěně, ale prostě člověk neví. Pes se jeví jako zdravý, ale pokud nic nevíme o původu jeho rodičů, může se to rychle změnit. Můj bišonek bez PP bude mít 25. února rok, pes je zdravý, vitální v dobré kondici. Podědil po Cuidovi hezkou srst, to jsme měli štěstíčko, ale zbytek je vlastně ve hvězdách.
Každý rozumně smýšlející člověk si podle původu vybírá také svého životního partnera, se kterým založí rodinu. Pokud svého psa miluji tak, jak ho já miluji, tak k tomu budu přistupovat stejně. Svého pejska bez PP miluji víc, než cokoli na světe, je to můj nejlepší přítel a je to bytost, která mě miluje víc než sebe...ale přesto všechno, dnes bych se rozhodla jinak, už bych si pejska bez PP nevzala a to nechci pejska vystavovat.
Myslím si, že z lidí mluví jen čistá závist a ne žádné nutkání bránit zvířecí práva. A je fakt k smíchu, aby lidé tvrdili, že výstavy jsou týrání zvířat, já osobně se byla na výstavách pouze podívat, nikdy soutěžit, tak těžko mohu soudit, ale opravdu se mi nezdálo ani náhodou, že by jeden jediný pes tam byl týrán. Pro mne je týrání zvířat bití, hladovění, sexuální zneužívání apod...ale ne výstavy, proboha!!! Tzn., že týráni jsou také sportovci, herci, umělci, prostě všichni, kteří svou výjimečnost dávají na odbiv veřejnosti. Od toho ten pes výjimečný je, proto má ten dar od přírody, aby se s ním podělil a prodal ho! Příprava na výstavy a samotné výstavy musí spolknout neuvěřitelné množství času a také peněz...a odměnou pro paníčka i pejska je úspěch. A navíc, každý, kdo má psa a zná alespoň trošku psí dušičku ví, že pejsek miuje přítomnost svého pána, at už s ním leží na gauči nebo s ním trénuje na výstavy, takže pokud máte pocit, že páníček, který se pejskovi věnuje 20 hod. denně ho týrá, hoďte si na hlavu studený obklad, třeba Vám to dojde!!

nemyslím, že výstavy psů jsou týrání

(Petra a Šón, 4. 2. 2010 12:37)

Ahoj Míšo,
jak víš, i já chodím na výstavy se svým jediným chovným psem Idolem Bichon Charnett - často se potkáváme v kruhu coby soupeřky. Je to můj první pes s PP. Mí rodiče i prarodiče vždy měli psa bez PP. Náš předposlední pes - německý ovčák byl také bez PP, neměl zdravotní problémy. Pak jsem se přestěhovala do bytu a chtěla jsem nějaké malé plemeno - zaujal mě boloňáček (samozřejmě bez PP, psi s rodokmenem mi připadali něco jako s "modrou krví", výstavy mi byli vzdálené). Jela jsem si pro něj do Brna. Bohužel jsem se napálila - majitelka mi prodala úmyslně štěně s vrozenou vadou, pravděpodobně dědičnou, za 5500,-Kč (ve smlouvě bylo, že kupuji zdravého pejska). Neviděla jsem rodiče, chov, vrh. Po tahanicích, které trvaly asi měsíc jsem pejska na doporučení veterináře vrátila. Ve tvém článku mě zaujala právě ta pasáž, kde píšeš, že člověk není tak bohat, aby kupoval lacino a že ani u zvířat nesmí docházet k příbuzenskému křížení z důvodu genetických vad. Měla jsem málo informací, netušila jsem, že PP je něco jako rodný list, občanka. Nakonec jsem ráda, že to takhle dopadlo, mám Šóna - výstavního, úspěšného, chovného. Nemůžu říct, že mě výstavy vyloženě nebaví, mám ohromnou radost, když pes vyhrává. Rozhodně tam NETRPÍ. Byla jsem na vážkách, zda přestat vystavovat, protože mě naštvala několikrát nespravedlnost rozhodčích (ale není tomu vždy). Také je to drahá záležitost. Abych můj názor uzavřela - asi už bych nikdy nekoupila psa bez PP, po zkušenostech před dvěma roky.
Přeji hodně štěstí!!!
Petra

Stejně je nepřesvědčíte.

(Slapničková Ivana, 15. 1. 2010 10:31)

Michaelo,
chápu co Vás vedlo k napsání článku, ale věřte mne že určité lidi s jejich názory stejně nepřesvědčíte. Vedou mne k tomuto poznání letité zkušenosti v chovu psů a ježdění výstav a proto je vůbec neřeším. Tito lidé nikdy nepochopí, že pro psa může být výstava adrenalin, že pokud je ukončena jeho výstavní kariéra něco mu schází a to něco jsou ty výstavy, pro některé psy je potlesk diváků drogou. Jsou to lidé kteří mají jen ten svůj názor a nepřipustí jiný. Chápu že někoho výstavy neberou, ale to je tak ve všem. Mne by nebavilo péci dorty, nebo pěstovat květiny nebaví mne a nikdy bych nestrávila čas z mého pohledu ztracený čas jejich denním zaléváním, ale naproti tomu mne neobtěžuje vyměnit psům 5x denně vodu aby jí měli čerstvou a tak je to se všim, přeci pokud mne něco nebaví, tak nebudu ale odsuzovat ty které to baví a nebudu to stavět na něčem nemorálním jako že výstavy jsou pro psy trápením. Mějte se fajn VÝSTAVÁM ZDAR Slapničková